Väčšina firiem už v dnešnej dobe chápe hodnotu SEO a vedia, že im dobrá optimalizácia pre vyhľadávače pomôže posunúť sa vyššie v Google. Tým získajú viac návštevníkov, zvýšia sa predaj, a teda aj zisk. Bohužiaľ ešte stále veľa z nich netuší, prečo je SEO také nákladné. Veľa firiem si navyše myslí, že keď je na internete toľko článkov o SEO, stačí si ich prečítať a potom to zvládnu samostatne bez pomoci agentúry. A keď je to niečo, čo zvládne každý, tak by to nemalo byť drahé, nie?
SEO nezvládnete po prečítaní pár článkov
Nie tak celkom. Mnoho ľudí si neuvedomuje, že efektívne SEO – optimalizácia si vyžaduje veľa úsilia, veľa času a ešte viac zručností. A všetky tieto veci stoja peniaze. Samozrejme to neznamená, že lacné SEO je vždy zlé. Ale…
Existujú SEO „odborníci“, ktorí do webovej stránky doplnia pár kľúčových slov a rôzne po internete rozmiestnia odkazy na váš web. Možno vás to na týždeň posunie trochu nahor, ale potom najskôr klesnete napríklad až na stranu 20. Ako teda spoznať dobrú SEO agentúru?
Ako spoznáte kvalitné SEO agentúru?
Prvým krokom kvalitného odborníka by mal byť SEO audit (analýza). Stretne sa s vami, preberie základné informácie a pozrie sa, aké SEO aktivity ste robili doteraz. Analyzuje obsah webových stránok, skontroluje meta tagy, rýchlosť načítania, prehľadnosť webu, spätné odkazy (odkaz z nekvalitných a netematických stránok škodí!) a poskytovateľa hostingu (keď vám web stále padá, je celá snaha na nič).
Potom by s vami mal prebrať, ako bude postupovať a aké výsledky to pravdepodobne prinesie. Nájde správne kľúčové slová, najlepšie tie s nízkou konkurenciou, vytvoria zmysluplné spätné odkazy, ktoré privedú návštevníkov a budú sa páčiť vyhľadávačom, navrhne úpravy obsahu webu.
Nebude to hneď. Aby malo SEO nejaký efekt, treba na ňom pracovať cca 4 – 6 mesiacov. Pokiaľ sa však toto dodrží, web vydrží na popredných pozíciách vo vyhľadávačoch po dlhú dobu.